luluna писал(а):Светлана, когда уже откроется ваш магазин? :)
Павел, почему?
Мария,
Мы работаем и день, и захватывая ночи для официального открытия магазина на он лайн (без преувеличения). Почему магазин на он лайн? Потому что мы всегда имели магазин - продукцию в наличии, но только для клиентов. Создание магазина на интернете сопряжено со многими деталями, которые надо скоординировать друг с другом, а также ведем переговоры по оплате за доставку, которую мы не можем позволить себе сделать минимальной (это всегда за свой счет, и чтобы где-то убавить, надо сэкономить на чем-то другом) за счет качества продукции.
Прошу прощения у всех за задержки, руководствуемся только чистыми помыслами и пытаемся делать все, что в наших силах.
Я уже забросила зал, :( (и Александр уже бы ругался. :)) И уже хочу сладкого:) (серотонин падает), хотя я к этому равнодушна в норме.
Не ищу сочувствия, но в конце-концов я тоже участник форума и могу "поделиться с семьей". :)
Павел, спасибо за ответ.
Я редко заглядываю (последнее время совсем не заглядываю) в СЛ, т.к. работаю с профессиональными компаниями, котороые оснащены хорошим оборудованием по контролю качества не только своей продукции, но и сырья, которое к ним поступает.
Ответ Павла (извините, может быть, Вы и сами ответите), видимо, основывался вот на таких выдержках из интервью с некоторыми владельцами компаний:
"First of all consumerlab.com is not a lab at all. It is first and foremost a 'for profit' operation that is to some extent feeding off consumer fears. They send all products out to other contract labs for testing as they do not have the facilities or the equipment to undertake this.
I did talk to the President Ted Cooperman of consumerlab some years ago when I met him in Washington. He acknowledged that they could not test our products in their entirety because they are so complex."
"Therefore, when they allow a manufanturer or distributor to buy their seal-of-approval, it doesn't necessarily indicate that the product is high-quality. It only indicates that the single product that they tested met label-claim. It doesn't mean that further batches will meet label-claim or that the product and products to come are in any way pure or high-quality."
"While our perspective here at CP is undoubtedly biased in these matters, we do not stand alone. Shortly after receiving your inquiry, an article appeared in our regional newspaper also targeting ConsumerLab.com (CL). CLs President identified the company as an aid to consumers and healthcare professionals in choosing a brand. CL is in the information business (for supplements), much like Standard & Poors is (for investments). He went on to say, Its a business for us developing useful information, licensing our information, licensing our information to other publishers and licensing the use of our seal to manufacturers. That sounds like a mission statement containing one useful information and a lot of licensing.
CP is not alone in our perspective of ConsumerLab.com. Other manufacturers interviewed were quoted as saying CL may, in theory, sound useful, however, the public still needs to look at the site carefully and take things with a grain of salt. For one, the site doesnt list which brands failed the test. Consumers cant really find out if a brand not included in the list of passing supplements actually failed or was not tested. People still need to go to someone they can trust."